BEST KE BARBIE MOVIE 2023? PENDAPAT PERIBADI LEPAS TENGOK BARBIE

Hi semua, i baru je tengok the most awaited movie for 2023 and its BARBIE!! I tak ada la fans barbie sangat but of course i dibesarkan dengan movie barbie dekat tv and games and all so i agak familliar la. I tahu barbie cantik and semua orang nak jadi macam barbie hihi i think it's common thingy. 


 Ramai gila orang cakap pasal movie ni dekat social media so i thought i'm just gonna go and joined the hype. So this is my opinion on barbie - by the way this is not the professional movie review yee just my sharing :)




I suka gila the setting, baju and makeup! OMG i obses. Morgot robbie cantik sangat sangat but I suka Issa Rae lagi haha the barbie president. I found her sophiscated and funny. I suka the way they take a very small detail of barbie and jadikan barbieland so real. I nak hidup dekat situ if i can la haha. Even when barbie and ken go to the real world pun still nampak dreamy. 



REVIEW


I personally think movie dia macam agak berat untuk budak budak. Ada 2 orang budak dalam 5-6 tahun duduk sebelah i dalam wayang and dorang macam blur blur. The adults will understand better. I menangis 2 kali - first waktu Gloria punya ucapan and second yang scene last tu. I ada baca juga dekat twitter yang orang kata Barbie macam overhype je and tak sampai expectation dorang. But I rasa it was perfect. I tak bias to mana mana pihak sebab ni cuma pandangan peribadi i. 


Bagi wanita atau lelaki yang tak pernah/jarang lalui susah payah hidup as a WOMAN, maybe message tu payah nak sampai. It's not easy to be woman, the hardest actually. Secara dekatnya, i tengok sendiri my family member like my mom and sister lalui semua hardships. The quote dari movie like:

'You have to never get old, never be rude, never down, never fail, never show fear, never get out of line. It's too hard'. 


I menangis teruk huhu. It hits me. I was so tired but you know woman kena kuat kena sabar and tabah but there are time i just nak rehat sekejap but sangat susah. Fitrah perempuan ni memang tercipta lemah. I tahu tu i tak kata perempuan ni tak perlukan sesiapa sebab at the end of the day, we just want to be appreciated. At least itu yang i nak. Ucapan 'Terima Kasih or you did well' sangat sangat bermakna. I teringat juga how my mom hidup susah payah ketepikan semuanya untuk puas kan hati orang. Perempuan kena duduk rumah jaga anak but yang banyak jatuhkan perempuan tu always perempuan sendiri. It's sad. 



Jangan lupa juga lelaki cakap yang movie ni cuma gerakan feminism. How could they just see the surface? Like i mentioned earlier, kalau you tak rasa and tak lalui, you would never understand. It much more than that. Do you know how scary it is to be a woman? You will never have an idea. You just never! So jangan la komen kalau tak tahu apa apa. Kalau you tanya i apa yang you boleh buat to help a woman - trust me a little support, respect and appreciate will do. 


I enjoyed the whole movie. It was simple sebenarnya - Barbie saves the barbieland and yes it's goofy but i suka how it looks lik so funny like that but if you look deeper, it's much more than that. I galakkan korang kalau tak pernah tengok lagi, tengok la sorang sorang, just you and your thought as a company dah cukup. 



RATE: 8/10




Go watch it guys kalau korang belum tengok. Just a disclaimer yang ini adalah 100% pendapat peribadi i. Semua orang ada pendapat masing masing and i would love to hear your thought too 💖 

Thanks! xoxo.

No comments:

Post a Comment

@templatesyard